«Берлин қорғаныс пен қару-жарақ өндірісінің шығындарын арттырғысы келеді, бірақ Украинадағы соғыс оны қиындатып жатыр»
Германияға қорғаныс шығындарын арттыру үшін кем дегенде он жыл қажет болады, деп хабарлайды Sarbaz.kz тілшісі Responsible Statecraft басылымына сілтеме жасап.
2024 жылдың ақпанында Германия канцлері Олаф Шольц Германия қорғаныс шығындарын ЖІӨ-нің 2 пайызына дейін арттырады деп мәлімдеді. Алайда Лондонның халықаралық қауіпсіздікті зерттеу институтының басшысы Бастиан Джигерих Қарулы Күштерді қаржыландырудың 20 жылдан астам қысқаруының салдарын жою үшін қорғаныс шығындарының он жылға артуы қажет екенін айтты.
Басылым Германияның 2024 жылғы бюджетінде қорғанысқа 51,8 миллиард еуро бөлінетінін жазды, бұл НАТО-дағы ЖІӨ-ден 2 пайызға төмен. Алайда Германия 2022 жылдың ақпанында Бундестагтағы әйгілі Zeitenwende (дәуірлік өзгерістер) сөзінде Шольц жариялаған 100 миллиард еуро төтенше жағдай қорын пайдаланып, осы мақсатқа жетуге бет бұрған сияқты. Бұл қордан төлемдер Германияның қорғаныс шығындарын 2028 жылға дейін ЖІӨ-нің 2% немесе одан жоғары деңгейінде ұстап тұруға мүмкіндік береді деген болжам бар. Содан кейін Германия қорғанысты тұрақты бюджет арқылы қаржыландыруды жоспарлап отыр.
Бұған қол жеткізу үшін қорғаныс шығындарын 2024 жылғы Қорғаныс шығындарымен салыстырғанда шамамен 30 миллиард еуроға арттыру қажет болады.
Басылымның мәліметінше, қорғаныс шығындарының ұлғаюы басқа салалардағы шығындардың қысқаруына соқтырады, бұл саяси тұрақсыздыққа әкелуі мүмкін. Өйткені Германияда бюджет тапшылығына қатаң шектеулер қойылған. Егер экономика жыл сайын осындай қарқынмен 0,2% өседі деп күтілсе, бұл шектеу одан да қиын болады.
Социал-демократтар мен «Жасылдардың» басқарушы отарлауының қорғаныс шығындарын ұлғайтуға деген ұмтылысы «қарыз тежегішін» реформалаудан (Германияда 2009 жылы қабылданған, Үкіметтің несие алу мүмкіндігін шектейтін заң) және салықтардың өсуінен қорқатын халық пен оппозицияның қатаң сынына ұшырайды.
«Бұл шеңберді жабудың жалғыз айқын тәсілі Украинадағы жалғасып жатқан соғысты төтенше жағдай деп санап, сол арқылы тағы 100 миллиард еуро алу болар еді», – деп жазды басылым.
Алайда төтенше қаржыландыруды қамтамасыз етудің өзінде қорғаныс-өнеркәсіп базасы біртіндеп кеңейе алатындығы және қару-жарақ сатып алу процестері Германиядан, Еуропаның басқа елдерінен немесе АҚШ-тан болсын, жаңа қару-жарақ пен жабдықты өндіруге кететін уақытпен шектелетіні белгілі болды. Мысалы, Украинаға жеткізілгендердің орнына тапсырыс берілген 18 Leopard 2 жауынгерлік танкі екі жылдан ерте келмейді.
Неміс қарулы күштері 2022 жылдың ақпанына дейін көптеген жылдар бойы қаржыландырылмады, өйткені саяси басшылық 1989 жылы «қырғи қабақ соғыс» аяқталғаннан бері әскери шығындарды үнемі қысқартты. 2014 жылы Ресей Қырымды аннексиялағаннан кейін әскерге шақыруды кеңейту жұмыстары басталды, бірақ жеткілікті мөлшерде жаңа жалдаушыларды тарта алмады. Әскери қызметшілер саны 180 000 адам деңгейінде қалады. Қазір кейбіреулер міндетті әскери қызметті қалпына келтіруге шақырады.
Германияны қайта қаруландырудың ең белсенді жақтаушысы-СДП саясаткері, Қорғаныс министрі Борис Писториус «соғысқа дайын» болуы керек деп мәлімдеп, Ресей алдағы 8-10 жылда НАТО мүшесіне шабуыл жасауы мүмкін екенін ескертті.
Сонымен қатар Еуропалық комиссия Еуропалық қорғаныс және өнеркәсіптік компаниялар арасындағы ынтымақтастықты қолдай отырып, бүкіл Еуропа бойынша қайта қарулануды қаржыландыруды үйлестіру бойынша өз жоспарларын ұсынды. Бұл бастама Германия үшін қиындық тудырмауы керек, өйткені Шольц ЕО Германияның сыртқы және қауіпсіздік саясатының негізі деп бірнеше рет айтқан.
Алайда Еуропалық комиссия мүше елдермен жабдықтар мен қару-жарақ сатып алу үшін қол жетімді ресурстар үшін бәсекелесу қаупі бар.
Халықаралық стратегиялық зерттеулер институтының өкілі Бастиан Гигерих Германияда қайта қарулануды қолдау үшін қажетті «психикалық өзгеріс пен әлеуметтік тұрақтылық болған жоқ» деп санайды. Бірақ басылымның хабарлауынша, Германияның шектеулері оның институционалдық құрылымымен байланысты және өзгерістерге өте төзімді әрі мұндай трансформация, тіпті оны Шольц қолдаса да, өте күрделі күн тәртібін білдіреді.