Грекияда апатқа ұшыраған Canadair CL-215 өрт сөндіру ұшағының тарихы және оның жаңа модификациялары
Canadair CL-215 өрт сөндіру ұшағы Эвбея аралында үлкен өртті сөндіру кезінде Каристос қаласының маңында апатқа ұшыраған болатын. Дәл осы ұшақтың құрастырылып шыққанына қанша уақыт болғаны әлі белгісіз, бірақ бұл модельдің өндірісі 1969-1990 жылдар аралығында жасалғанын атап өткен жөн. Олар Грекиядағы ең көне және көптеген жылдар бойы өрт сөндіру бойынша жұмыс істеп келе жатыр, деп хабарлайды Sarbaz.kz тілшісі.
Грекиядағы Canadair CL-215 миссиясы қандай?
Әуе күштерінің мәліметі бойынша, оның негізгі міндеті – өртті ауадан сөндіру, бірақ ол іздеу-құтқару жұмысында да қолданылады. Сондай-ақ 12 секундта 5000 литр суды құйып үлгереді. Оның сары және қызыл болып бөлінетін екі түсті нұсқасы бар. Canadair CL-215 резервуарларын сумен толтыру үшін көлге немесе теңізге қона алады.
Rua.gr басылымының 2018 жылғы ақпаратына сүйенсек, Грекияда орман өртін сөдіру жұмысы шамамен 4 «Canadair CL-215 және CL-415» ұшағына жүктелген. Өрт ошақтарына 5-6 тоннаға дейін су төге алатын бұл әуе танкерлері 1975 жылдан 1995 жыл аралығында Канададан сатып алынған. Содан бері белсенді жұмыс істеп келеді және қазіргі уақытта психикалық және физикалық тұрғыдан ескірген.
Тарихы
Canadair CL - 215 (Scooper) – өрт сөндіруші ұшақтың алғашқы сериясының моделі. Бұл ұшақты канадалық «Canadair» авиакомпаниясы әзірлеген. Содан кейін «Bombardier» компаниясы шығара бастаған. Ол су бомбалаушысы ретінде ауадан өрттерді сөндіру үшін әзірленді. Сондай-ақ ол салыстырмалы түрде төмен жылдамдықта және қатты жел жағдайында ұша алады. Соның ішінде жолаушылар тасымалы, жүк тасымалы және әуе мен теңіздегі іздеу-құтқару операциялары үшін қолданылады.
1967 жылы 23 қазанда алғашқы прототип өзінің алғашқы рейсін орындады. Ал алғашқы өндірістік ұшақ 1969 жылы маусымда берілді. Франция мен Грекияда олар өздерінің өндірістік компаниясының атымен Canadair ретінде белгілі. Ол 1969-1990 жылдар аралығында Канадада шығарылды. CL-215 ұшағы көлден, өзеннен немесе ашық теңізден су алып, тасымалдай алады. Резервуарларыңызды 5455 литр сумен толтыруға кететін уақыт небәрі он секундты құрайды. Суды толтыру үшін базаға қайта оралмай-ақ процесті қайталайды. Өрт майданына жақын суды жеткізу қабілетінің арқасында CL-215 бір күнде 75-тен 125-ке дейін су жеткізе алады.
1987 жылы ұшақтың тік тұрақтандырғыш пен қанаттарының өзгеруі, сондай-ақ қуатты Pratt and Whitney турбовинттік қозғалтқыштары арқылы ұшақтың тұрақтылығы жақсартылған CL-215t нұсқасы жарияланды. Canadair екі ұшақты 1989 жылы эксперименталды ұшақ ретінде түрлендірді және алғашқы рейс 1989 жылы 8 маусымда орындалды. Алайда Canadair осыдан кейін жаңа ұшақ жасамау туралы шешім қабылдады. Бірақ CL-415 ұшағын дамыта отырып, жаңа деңгейдегі пакеттерін ұсынды. 2006 жылдың ақпанында Bombardier CL-215 пайдаланушыларына жаңарту пакеттерін қайтадан ұсынатынын мәлімдеді.
Техникалық сипаттамасы:
Экипаж: 2; қозғалтқыштар: 2 поршенді Pratt and WHITNEY R-2800ca3, 2100 а.к.; қанатының ұзындығы: 28,60 м; ұзындығы: 19,82 м; максималды жылдамдығы: сағатына 350 км.Жаңа ұшақ — Bombardier (бұрынғы Canadair) CL-415 (SuperScooper). Бұл канадалық амфибиялық ұшағы және ауадан өртті сөндіру үшін арнайы жасалған. Бұл тек осы рөлге арналған және CL-215 негізінде жасалған жалғыз ұшақ. CL-415 өзінің алғашқы рейсін 1993 жылдың желтоқсанында жасады. Ол CL-215 поршенді қозғалтқыштарын алмастыратын екі жаңа Pratt & Whitney Canada pw123af турбовинтті қозғалтқыштарымен жабдықталған және жаңартылған кабинасы бар. CL-415 өрт аймағына жақын орналасқан су объектілерінен (теңіздер, көлдер) 6140 литрге дейін су алу мүмкіндігіне ие. Ол сондай-ақ өрттің ерте кезеңдерінде отқа төзімді заттың көп мөлшерін төгіп, оның бақылаудан шығып кетуіне жол бермеу үшін жасалған.
Сонымен қатар, іздеу-құтқару ұшағы немесе жеңіл көлік ретінде пайдалану үшін CL-415 (CL-415MP) көп мақсатты нұсқасы қол жетімді.
Viking Air CL-215
Bombardier CL-415 өндірісі 2015 жылы тоқтады. 2016 жылы Viking Air cl-215, cl-215T және CL-415 құқықтарын сатып алды. 2018 жылы олардың мұрагері Viking Air cl-515 жұмыс істей бастады.
Айта кетейік, бұл қос маторлы Canadair Оңтүстік Еуропа елдерінде өртпен күресу үшін кеңінен қолданылады. Канада мен Франциядан бөлек, амфибиялық ұшақты сатып алушылар Грекия (15 ұшақ жеткізілді), Венесуэла (екі көлік), Испания (20), Италия (4), Тайланд (2) және Югославия (5) болды.
Испанияда CL-215-тің басты міндеті жағалаудағы экономикалық аймақты күзету, іздеу-құтқару жұмысы және контрабандашыларды ұстау болды. Бірақ олар өртпен күресу үшін де жұмылдырылды. Ұйымдастырушылық жағынан Испанияның ұшақтары әуе күштерінің құрамына кіреді. Венесуэлада ұшақтар жолаушы тасымалдаушы ретінде қызмет етті. Югославия мен Грекияда ұшақтар ең алдымен отпен күресу үшін пайдаланды. Жерорта теңізі акваториясындағы жұмыс тәжірибесі CL-215-тің теңізге жарамдылығын растады. Ұшақтар толқын биіктігінен 2 м-ге дейін көтеріліп отырды. Таиландтың CL-215 Әскери-теңіз күштері авиациясының бөлігі болып саналады және жағалаудағы су айдындарын патрульдеу, іздеу-құтқару жұмысын жүргізу үшін қолданылады.